Home > Diverse > Fem gode råd til et sundt liv

Fem gode råd til et sundt liv

Det der med sundhed kan være en svær nød at knække noglegange. Tit forbinder vi sundhed med at træne 5 gange om ugen og med meget specifikke dieter, hvor de fødevarer, vi må spise, er meget begrænset. Det kan også være godt og sundt, men for mange er det også noget, de ikke kan åbne. Det betyder dog ikke, at de ikke kan leve et sundt liv alligevel. Der er mange små ting, du kan gøre, for at sikre, at du lever et sundere og bedre liv. 

1. Stress er en stor faktor i et usundt liv.

Stress er tit noget vi overser eller skuber til siden. Det er alment kendt, at det kan have negativ effekt på din mentale sundhed, dit arbejdsliv og dit overskud, men stress har også stor indflydelse på din fysik.. Det påvirker nemlig både dit søvnmønster og imunforsvar. 

2. Gå en tur i den friske luft

Du har sikkert, som alle os andre, fået tudet ørene fulde af, hvordan det er sundt at gå en tur og få frisk luft. Sandheden er, at det er rigtigt. Frisk luft og bevægelse har mange vigtige og gode påvirkninger på din krop og psyke. Det gør, at den kan komme af med affaldsstoffer og ligesom du får frisk luft, får cellerne i din krop det også. 

Andre sider om sundhed:

  1. bedreholdning.dk
  2. engodloebetur.dk
  3. enguidetilsundhed.dk
  4. fitnessbladet.dk
  5. fitnessexperten.dk
  6. friskogsundmad.dk
  7. helseogsundhed.dk
  8. simplebalance.dk
  9. sunde-madvaner.dk
  10. sundesager.dk
  11. sundhedidanmark.dk
  12. sundhedshjaelpen.dk
  13. sundhedsmagasin.dk

3. Søvn, søvn og søvn

Hvis der er en ting, du skal sætte ind på, er det at sikre, at du får nok god søvn. Søvnmangel er direkte linket til et dårligere imunforsvar og øget stressniveau. Så du gør dig selv en tjeneste ved at få en god søvnrytme. Det er uden tvivl et af de vigtigste skridt imod et sundere liv.

4. Stabilt blodsukker

Det går nogle gange lidt hurtigt og så glemmer man at få spist morgenmad eller frokost. Det er en dårlig start på dagen og det gør dit blodsukker hamrende ustabilt. Når det er ustabilt, begynder du at blive træt, du mister overskud, får måske hovedpine og får lyst til at snacke. Alt det kan dog undgåes ved at spise alle måltider og sørger for at spise små, sunde snacks uden for meget sukker imellem måltider.

5. Drik væske og massere af det

Det er utrolig vigtigt for ens sundhed, at man får nok at drikke i løbet af dagen. På den måde undgår du hovedpine og næringsstoffer kan blive fordelt rundt i kroppen på dig og giftstoffer kan komme ud.