Home > Diverse > Derfor bør du gå op i din søvn

Derfor bør du gå op i din søvn

Hvis der er en ting de fleste sabbatrejsende, festivalgæster og naturfolk kan blive enige om, så er det at der ikke findes nogen som helst følelse der kan matche følelsen af at komme hjem i sin egen seng efter at have brugt gud ved hvor mange måneder på et dårligt/uvant underlag. 

Man kan allerede mærke i kroppen at den er i gang med at komme sig efter bare én nat og bare efter en uge vil man være mere energifuldt, gladere og højest sandsynligt uden skavanker. 

Den bedste elevationsseng eller normale seng for ens egen krop er i høj grad med til at lægge stien for, hvor godt din energi kommer til at holde igennem en normal dag. Hvis du har sovet elendigt kommer du heller ikke til at være sprudlende af energi hen af dagen – det ved de fleste.

Nedenfor finder du et par gode overvejelser omkring søvn, der kan være med til at gøre hele forskellen i det lange løb. 

Du bruger meget af dit liv på at sove

Hvis du gennemsnitligt sover otte timer hver eneste nat, så bruger du faktisk en hel tredjedel af dit liv på det – hvilket er ret meget tid, når man tænker over det. Ved allerede som ganske ung at give den en ekstra skalle i forhold til søvnkvalitet, så er du garanteret bedre dage med mere energi, mindre ondt i kroppen og garanteret en hurtigere hjerne (fordi dårlig søvn gør os langsomme).

Søvn er til gengældt subjektivt. Derfor bør du finde ud af hvad det er der virker for netop dig, før du går ud og køber hvad end hjemmesiden anbefaler. Ingen mennesker er ens, nogle kan godt lide store bløde senge med hundredevis af puder mens andre foretrækker den mere hårde og minimalistiske seng.

Forestil dig en verden hvor alle fik den søvn de skulle bruge

I en verden hvor alle fik lige den søvn som de havde brug for under de bedste forhold, så ville folk være mere mobile, mindre pirrelige og render under øjnene var nok ikke et problem for nogen. 

Hvis du er interesseret i at gøre din egen søvn lige den del bedre, så kan du med fordel spise et lille måltid før du går i seng, og selvfølgelig huske ikke at bruge teknologi i en time før du tænker at gå til køjs. Dioder gør det svært for øjnene at slappe helt af og finde ro.